Friday, November 14, 2008

Question.....to mother's or mother's to be only

Hello mothers!

I need opinions from all of you. I intend to get a baby cot or a playpen for my little princess. I planned do this to train her to sleep alone instead of sleeping together with us in one bed. Some peoples said playpen is better which i can still use it when she grows older. I can let her play in there with her dolls etc. Whereas if i buy a baby cot, i can only use for shorter period of time as she may jump out of the cot.

So now mama dalam dilema nih....i am not sure which one should i choose.


BABY COT




or




PLAYPEN





What say you mothers?

8 Readers' Says:

ShiRex Avenue said...

im not a mother also not mother to be but nk jwb gak....

i choose BABY COT....safer n economical....

Anonymous said...

kak kyrah..
along ain belikan playpen utk anak dia.tapi playpen ni style baru,die ada 2 tingkat.bole pakai utk tidokan baby and also playpen (cabut je tingkat yg boh tilam tu..jadila playpen)skang ni my niece tu baru 5 bulan,so along ain just pakai utk tidokan anak dia,kat tgkat bawah tu die buat tempat letak brg..baby dah besar nnt,baru cabut tingkat atas tu utk jadikan tmpat main dia...

err..bole paham ke ayat ain ek?huhuhu...

lina said...

Cheyah,
aku ada baby cot tak pakai. Murah punyalah... anak aku dari kecik buat tempat main aje, kalau hang nak, mai datang Balakong amek.

lina said...

BTW, I prefer baby cot - lama gaks tahan, tapi maybe sebab anak I baby yang berhemah. hehehe

Mazatul azura said...

Baby cot is better for baby to sleep sebab pengudaraan dia.. x panas la.. Playpen panas unless kalau ada air-cond oklah baby sleep dlm playpen. I used to buy playpen tapi x guna pun..... What a waste..

harnisafarina said...

oit tini, baby cot lagi mahai la...

aku pakai playpen ja sbb masa maisara dulu x cukup bajet. hehe..

tapi aku suka babycot sbb cute and buleh hias mcm2. playpen pun aku hias gak la cara aku.

sebenaqnya aku rasa function both sama ja. kalau nak kata terjun, dari playpen pun dia blh terjun. Mostly semua babycot boleh adjust height dia.

Aku minat babycot brand Stokke. Buleh jadik junior bed bila dah besaq. Tapi mahai gila aaa..Lawa lak tuuuu..

Sya-Hanim Husni said...

Cik Tip...

Hang tuh kaming soon mother's to be la...kira included la tuh...hehehe

Cot lg mehei dr playpen la weh...

Ain..

Akak paham maksud ain tuh...tq... ;)

Kak lina...

Awat habaq lmbt sgt? cek dh pi beli dh...kalo ada buku ka apa ka nk buang habaq mai..cek sedia menerima...

Cik Mai...

So far rasanya xdak masalah kot kalo ltk baby kt atas...bkn ltk kt bhgn bwh tuh...

Ina...

Aku berangan gak nk baby cot yg blh ejas tuh....ada skali aku tgk kt Rachael Ray show...babycot tu blh ejas jd queen size bed...maveles...tp sure mehei gila punya lah..

lina said...

Buku aku dah sedekah kat adik. Hohoho... Hang pun satu, awat tak habaq mai awal-awal.